Energi & Effektlogger PEL

För komplett energianalys där en flyttbar utrustning är önskvärd, för mätning och övervakning på 50, 60 och 400 Hz installationer. Strömkretsen behöver inte brytas vilket ger en flexibel installation. Mätning av lik- och växelspänning upp till 1000 A TRMS, samt ström från 5 mA till 10 000 A. Både spännings- och strömomsättning för upp till 650 kV och 25 kA (10GW).

För beräkning av effekt- och energiförbrukningar i alla 4 kvadranter. Samtidigt görs frekvens-, total övertonshalt- och effektfaktormätning som allt lagras i minnet.

Med Bluetooth, USB samt Ethernet kommunikation för användning av en eller flera PEL i nätverk.

För att övervaka PEL, samt styra, lagra och göra rapporter används en mjukvara, som är licensfri och på svenska.

Läs mer på hemsidan

CA Mätsystem AB