Luxmeter med loggerfunktion från Chauvin-Arnoux

Luxmeter CA 1110 mäter ljusstyrkan från alla ljuskällor upp till 200 000 lux enligt standarden NF C 42-710 klass C. Med en stor, bakgrundsbelyst display för enkel avläsning av mätvärden. Dessutom omställbar för LED- fluorescerande- samt glödjus mätning.

Med MAP-funktionen kan en karta av ytan eller rummet som ska kontrolleras ritas upp för att kontrollera att ljusstyrkan räcker till för hela ytan.

Med den magnetiska baksidan är det enkelt att fästa instrumentet på en metallisk yta och slippa skuggor från användaren.

CA1110 har en Min-, Max-, Hold- och medelvärdesfunktion samt lagring av mätvärden och loggning. Med USB- och Bluetooth-kommunikation.

Med nedladdningsbar och licensfri svensk mjukvara för PC, vilken kan användas för inspelningsinställningar, konfigurering, fjärravläsning samt rapportgenerering.

Läs mer på hemsidan klicka på denna länk

CA Mätsystem AB

Johan Bodin

E-mail: jb@camatsystem.com

Hemsida: www.camatsystem.com

• luxmeter
  • ljusmätare
  • luxmätare

Chauvin-Arnoux är ett franskt familjeföretag som tillverkar mätinstrument i 7 egna fabriker sedan 1893. CA Mätsystem är ett dotterbolag för den nordiska marknaden. Våra varumärken är Chauvin-Arnoux, Metrix, Enerdis, Pyro-Côntrole och Multimetrix. Naturligtvis är vi ISO9001 och ISO14001 certifierade. Internationellt är vi ett världsomspännande nätverk av 10 dotterbolag med 1000 anställda.

Se mer på vår hemsida www.chauvin-arnoux.se