Camai etablerar sig på Stockholmsmarknaden!

Camai startar verksamhet i Stockholm med 3 entreprenörer i spetsen. Bolagets ambition är att passera 100 anställda inom 2 år.

De tre entreprenörerna är Aina Mattsson, Caroline Biverman och Maurice Toma. Samtliga kommer senast från Human IT där de haft liknande roller.

Camai´s ambition är att göra skillnad på marknaden och driva en modern konsultorganisation där konsulterna är hjältar. Bolaget är inte allt för alla utan fokuserar på att ha de vassaste konsulterna inom IT-Infrastruktur. Camai erbjuder ett av marknadens mest branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord.

”Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig an uppgiften att vara en av grundarna och VD för Camai. Jag valde från början att starta ett bolag tillsammans med de två vassaste personerna jag någonsin jobbat med, Caroline och Maurice. Jag hoppas att både bolaget, medarbetare och kunder skall kunna dra nytta av de kunskaper och erfarenheter som jag förvärvat i mitt yrkesliv. Jag ser stora möjligheter att utveckla Camai´s position till en ledande leverantör inom IT Support, Infrastruktur och Drift. Det här ska bli så kul!” säger Aina Mattsson, VD Camai

”Det skall bli oerhört kul att tillsammans med de andra grundarna driva detta bolag till framgång. Hos oss är konsulterna hjältar så därför är min roll som Head of Talent Acquisition extra viktig. Det som lockade mig att följa med på denna resa var våra gemensamma höga ambitioner och kunskaper inom IT-Support och Infrastruktur. Jag kommer sätta högsta fart från dag ett”, säger Caroline Biverman Head of Talent Acqusition Camai

”Alltid drömt om att driva eget bolag och att nu få göra det tillsammans med Caroline och Aina känns grymt kul. Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig an uppgiften att få vara ansvarig för försäljning på Camai. Företaget har höga ambitioner och jag ser verkligen fram emot att vara en del av att utveckla verksamheten vidare tillsammans med teamet. Jag drivs av att hjälpa företag och att lösa deras utmaningar inom IT. Varje kund har ett unikt behov och det är alltid otroligt roligt att leverera en lösning, eller konsult, som förbättrar kundens vardag. Kundnöjdhet och konsultnöjdhet går hand i hand och har alltid varit en rödtråd i mitt yrkesliv”, säger Maurice Toma Head of Sales Camai.

För mer information, kontakta gärna:

Aina Mattson VD Camai
aina.mattsson@camai.se , 070-455 49 30