Canal Digital Sverige levererar TV till Åland

Canal Digital har tecknat avtal med Mariehamn Centralantenn om distribution av fyra TV-kanaler till 6 500 kanalhushåll på Åland. Avtalet omfattar TV-kanalerna Discovery Channel, Animal Planet, CNN och TCM. Mariehamn och kan innebära ytterligare försäljning av TV-kanaler, teknisk utrustning samt utveckling av HDTV-tjänster. ”Det är första gången i Canal Digital Sveriges historia som vi levererar TV utanför Sverige. Med den bakgrunden är samarbetet mycket spännande och vi hoppas givetvis på att kunna fördjupa samarbetet ytterligare, säger Patrik Hofbauer, VD för Canal Digital. ___________________________________________________________________________ För mer information kontakta: Ulrika Hultgren , Informationsansvarig Canal Digital Sverige AB, tel: 0708-488 626 Om Canal Digital Canal Digital är Nordens största digital TV-operatör. Närmre tre miljoner nordiska hushåll får TV direkt eller indirekt från Canal Digital, som är helägt av norska Telenor. Canal Digital erbjuder runt 80 TV-kanaler, 20 musikkanaler och interaktiva tjänster via satellit, kabel och bredband. För ytterligare information besök www.canaldigital.se.

• Massmedia

Maria Sundvik