Canon publicerar Integrated Report 2024 och Sustainability Report 2024

Canon publicerar Integrated Report 2024 och Sustainability Report 2024

Canon meddelar att de nu har publicerat Canon Integrated Report 2024 samt Canon Sustainability Report 2024 på företagets webbplats. Båda rapporterna är utformade som hjälp för investerare, aktieägare och övriga aktörer att få en bättre uppfattning om Canon.

I Integrated Report förklaras företagets förvaltningsplan, strategier för verksamhet, ekonomiförvaltning, personalresurser och ESG-relaterad information (Environmental, Social and Governance) och åskådliggör initiativ för att skapa mervärde såväl på medellång som lång sikt. Årets upplaga innehåller också ny information med stort intresse för investerare och intressenter, inklusive ekonomiska strategier som tar hänsyn till kapitalkostnad och avkastning på eget kapital samt en ny styrelsestruktur.

I Sustainability Report finns detaljerad och omfattande information om företagets synsätt och interna struktur för att ta itu med hållbarhetsfrågor, liksom företagets initiativ för miljömässiga utmaningar, sociala frågor och bolagsstyrning. I årets rapport införs också en ny metod för att presentera information som ska fördjupa läsarnas uppfattning om Canon genom att ge mer information om företagets inverkan på miljö och samhälle och genom att offentliggöra mer detaljerad information.

Canon kommer att fortsätta värdesätta kommunikation med alla sina aktörer och sträva efter att höja sitt företags värde genom olika affärsaktiviteter och proaktiv publicering av relaterad information.

Integrated Report 2024

Sustainability Report 2024