Camilla Overödder, ny Servicedirektör på Canon Svenska AB

Canon Svenska AB välkomnar Camilla Overödder som ny Servicedirektör

Canon Svenskas ambition och målsättning är att vara den självklara marknadsledaren i de områden vi verkar inom. Vi vill på ett hållbart och ansvarsfullt sätt växa vår verksamhet och arbetar ständigt med att utvecklas för att skapa rätt förutsättningar för framtiden. Att ha en stark serviceorganisation och det bästa serviceerbjudandet är en central del för att lyckas.

Vi är därför väldigt glada att kunna välkomna Camilla Overödder till rollen som Servicedirektör.

Camilla kommer senast från Ericsson där hon har arbetat i över 25 år. Under sin karriär har Camilla innehaft roller som bl. a. Head of Business Management in Middle East, Africa and Western Europe inom affärsområdet globala tjänster och Vice President, Head of Commercial Management Market Area in Middle East and Africa. Hon har arbetat på både internationella och nationella marknader i seniora ledarroller. Med sin gedigna erfarenhet av att leda större team och ett brinnande intresse för att utveckla och driva affärer, kommer Camilla bidra med nya perspektiv till serviceavdelningen på Canon Svenska.

- Jag ser mycket fram emot att driva i samarbete med vårt service team, våra partners och medarbetare inom Canon, utvecklingen av Canons hållbara affärslösningar med fokus på ge kunderna utmärkta service lösningar som bidrar till deras framgång, säger Camilla Overödder.

- Camilla kommer att addera stort värde till serviceavdelningen, organisationen och ledningsgruppens gemensamma arbete med att på ett hållbart sätt vara den självklara marknadsledaren i vår bransch. Tillsammans med samtliga medarbetare på serviceavdelningen kommer hon att bidra till att växa verksamheten och skapa rätt förutsättningar för framtiden, säger Christer Byfors, vd, Canon Svenska AB.

Camilla Overödder tillträder sin nya tjänst den 7 november 2023.

Canon Svenska AB är en del i den globala koncernen Canon Inc. som erbjuder produkter och tjänster inom innovativ bildhantering. Allt ifrån kameror, skrivare och tryckeriutrustning till tjänster för lagring och delning av bilder, dokumenthantering och digitalisering av processer. Canon Inc. som grundades 1937 omsätter cirka 4,031.4 miljarder Japanska Yen och har 180 775 anställda – varav 22 250 i EMEA. Canon Svenska har 281 medarbetare och omsätter 1,1 miljarder kronor genom direktförsäljning, franchise och fristående återförsäljare. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2022 lämnades det in 2 694 USA-patent. Canons filosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska både den egna, och kundernas, miljöpåverkan.

Mer information om Canon finns på www.canon.se.

Elif Bilyar

Presskontakt Kommunikationschef B2B & Corporate +46739788652 LinkedIn

Canon Svenska AB är en del i den globala koncernen Canon Inc. som erbjuder produkter och tjänster inom innovativ bildhantering. Allt ifrån kameror, skrivare och tryckeriutrustning till tjänster för lagring och delning av bilder, dokumenthantering och digitalisering av processer. Canon Inc. som grundades 1937 omsätter cirka 4181 miljarder Japanska Yen och har 180 775 anställda – varav 22 214 i EMEA. Canon Svenska har 260 medarbetare och omsätter ca 1 miljard kronor genom direktförsäljning, franchise och fristående återförsäljare. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2023 lämnades det in 2 890 USA-patent. Canons filosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska både den egna, och kundernas, miljöpåverkan.

Mer information om Canon finns på www.canon.se.