MATCHGUIDE från Caparol - Nya inspirationsmiljöer för aktuell och hållbar färgsättning inomhus

Caparol presenterar under vintern en serie inspirerande färgkartor för modern färgsättning inomhus. Färgkartorna och tillhörande miljöbilder är anpassade för dagens svenska hem och kombinerar hållbara, tidlösa kulörer med det senaste heta från trendinstituten i Europa.

Caparol vill inspirera till hållbar, funktionell färgsättning som låter den boende trivas under lång tid. För de allra flesta är en funktionell färgsättning synonymt med ljusa och förhållandevis neutrala kulörer. Med små medel, ex vis accentkulörer eller färgglada accessoarer kan en sådan miljö förnyas efter humör, högtid eller säsong. Vi kombinerar vår kunskap om aktuella trender med insikter om hur många svenskar vill färgsätta hemma och utvecklar färgkartor som kommer att få många att trivas i sina hem.

I början av december lanserar vi 6 nya inspirationsmiljöer baserade på vår MATCHGUIDE-färgkarta.

MATCHGUIDE från CAPAROL

En färgkarta med klassiskt ljusa svenska inomhuskulörer som kommer att kännas trivsamma i svenska hem länge. Det unika med MATCHGUIDE är ändå inte kulörurvalet. Det unika är att de visas på ett sätt som hjälper kunden att våga färgsätta och matcha kulörer. Färgkartan består av 24 stora blad med riktigt ljusa kulörer, tänkta för de större ytorna i ett rum. Den typ av kulörer som svenska hem nästan alltid är målade i.

Med hjälp av ett lättanvänt fliksystem kan kunden välja bland 18 harmonierande kulörer och 18+18 starkare accenter. Flikarna viks in över varandra så att man lätt ser hur de passar ihop. Kulörerna i MATCHGUIDE är valda så att nästan samtliga kombinationer fungerar ihop.

Vi presenterar nu 6 aktuella inspirationsmiljöer baserade på kulörer ur MATCHGUIDE färgkartan.

Färgkartan och tillhörande miljöbilder är anpassade för dagens svenska hem och kombinerar hållbara, tidlösa kulörer med det senaste heta från trendinstituten i Europa. Färgkartor och miljöer har tagits fram i tätt samarbete med Pia Kennborn, Pia K AB. Fotograferingen av miljöerna gjordes av Klas Svensson på MiM Bild AB.

En snabb presentation av MATCHGUIDE får du genom vår film! Är du intresserad av miljöbilder baserade på kulörer ur MATCHGUIDEgår det bra att besöka våra inspirationssidor på caparolwashere.se! Du kan även titta på våra skyltar i PDF-format för att sedan ladda ner de högupplösta bilder som du behöver nedan.

Caparol är idag en av Sveriges större färgtillverkare. Det svenska bolaget grundades 1918 i Göteborg, och har idag försäljning över hela Sverige. 1998 blev vi en del i en av världens största familjeägda färgkoncerner, DAW. DAW har flera affärsområden, varav Caparol med färg till yrkesmålerier och återförsäljare och kompletta fasad- och golvsystem för byggindustrin är känt på de flesta marknader inom Europa. Caparol uppvisar ett av marknadens bredaste program för behandling av mineraliska underlag, och har också ett mycket starkt sortiment inom dispersionsfärger (vägg och takfärger). Caparol distribuerar och säljer färg och handelsvaror från egna caparolbutiker och återförsäljare över hela landet. I Göteborg finns huvudkontor, produktion, laboratorium och centrallager.