Cardif Nordic och WMC inleder samarbete

Göteborg 6 maj 2008 Cardif Nordic AB och World Medical Card har inlett ett samarbete och erbjuder nu utökad service för sina kunder. I detta första skede av samarbetet får försäkrade hos Cardif Nordic möjlighet att ansluta sig till trygghetskonceptet World Medical Card (WMCard®) som ger viktig hälsoinformation oavsett var och när den behövs. Konceptet är en trygghetsplattform för personlig och medicinsk information tillgänglig på ett flertal olika språk både för planerad och akut vård i Sverige såväl som utomlands. All medicinsk data är skriven i enlighet med internationell standard satt av WHO. Cardif Nordic erbjuder liv- och personförsäkringsprodukter via finansbolag, banker och försäkringsbolag. Huvudkontoret ligger i Göteborg och har företagets samtliga administrations- och marknadsföringsfunktioner. Läs mer på www.cardif.se eller www.wmc-card.se. Vid frågor kontakta: Cardif Nordic Annica Gerber, 0708-47 01 99 World Medical Center Nordic Tanya Yrttimaa, 0732- 65 22 65

• Försäkringar, försäkringsfrågor