Foto: Workshop hos Carglass® med LF Västerbotten och LF Norrbotten.

Nyhet -

Workshop hos Carglass® med LF Västerbotten och LF Norrbotten - dagar av innovation och hållbarhet

Denna vecka har vi haft två fantastiska workshops tillsammans med LF Västerbotten och LF Norrbotten där vår kunniga Key Account Manager Lucas Lötbom tillsammans med våra skickliga bilglastekniker berättade om den senaste tekniken inom bilglasreparation och vindrutebyten.

🔧 Senaste lagningstekniken för stenskott: Vi fick en genomgång av de mest avancerade metoderna för att reparera stenskott, vilket säkerställer högsta möjliga kvalitet och säkerhet för våra kunder.

🔧 Innovativ kalibreringsutrustning från Bosch: Vi introducerades till Boschs toppmoderna kalibreringsutrustning som inte bara förbättrar noggrannheten i våra reparationer utan också optimerar arbetsflödet för våra tekniker.

🔧 Miljövänlig fiberlina: En av dagens höjdpunkter var den miljövänliga fiberlinan vi nu använder för att skära ut vindrutor. Denna teknik är både skonsammare för miljön och mer ergonomisk för våra tekniker, vilket förbättrar arbetsmiljön och minskar belastningsskador.

Vi är stolta över att ständigt sträva efter innovation och hållbarhet i vår verksamhet, och dagens workshop var ett steg framåt i vår mission att leverera toppkvalitet och miljömedvetenhet i allt vi gör. Ett stort tack till LF Västerbotten och LF Norrbotten för ert engagemang och för att ni ville delta i dessa workshops med oss!

#Carglass #LFVästerbotten # LFNorrbotten #Innovation #Hållbarhet #Bilglasreparation #Teknikutveckling #MiljövänligTeknik #Ergonomi #Bosch #Bilindustri #FramtidensTeknik

👷‍♂️🚗🌿

Morten Bjørlo

Presskontakt VD Carglass® Sweden AB 0739 – 254 044

Carglass® är Sveriges ledande företag inom lagning och byte av bilglas

Inom Belron-koncernen ger vi varje år service åt mer än 8 miljoner bilägare, vare sig det gäller att byta vindruta eller laga stenskott.

Vi lagar och byter bilrutor på alla bilmärken, oavsett årsmodell. Runt om i Sverige finns drygt 100 verkstäder.

Vi på Carglass® arbetar enligt principen ”laga i första hand", vilket innebär att vi alltid försöker laga den befintliga vindrutan istället för att byta den.

Det sparar kunden både tid och pengar. Vi garanterar arbetet så länge kunden äger bilen.

Carglass® Sverige