Casper Danielsson ny direktör för Corporate Affairs och kommunikation

Casper Danielsson ny direktör för Corporate Affairs och kommunikation

Den 2 oktober 2023 tillträdde Casper Danielsson som direktör för Corporate Affairs och kommunikation på Carlsberg Sverige.

Casper kommer närmast från en roll som ansvarig för externkommunikation och PR på Södra och har tidigare varit konsult på PR-byrån Bellbird. Han började sin bana inom kommunikation som sportreporter och blev senare webbredaktör och nyhetschef för Expressen.

 – Jag önskar Casper varmt välkommen till Carlsberg. Han har med sig bra erfarenheter och spetskompetens inom kommunikation från sina tidigare roller och jag är säker på att han kommer bli en stark spelare hos oss och driva på den affärsdrivande kommunikationen tillsammans med våra viktiga intressenter, säger Peter Hammarstedt, vd för Carlsberg Sverige.

 – Jag är väldigt glad över att vara en del av Carlsberg-laget. Carlsbergs starka varumärken, robusta hållbarhetsprogram och ambitiösa tillväxtagenda skapar fantastiska möjligheter framåt. Jag ser fram emot att få bidra till att bygga vidare på företagets stolta arv tillsammans med alla nya kollegor, säger Casper.

Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.