Pepsi MAX är årets produkt hos 7-Eleven

Pepsi MAX är årets produkt hos 7-Eleven

Varje år hålls Reitan Convenience Sveriges årliga Leverantörsträff där såväl samarbetspartners som produkter uppmärksammas för speciella insatser. Årets produkt på 7-Eleven blev Pepsi MAX.

Reitan Convenience Sweden AB (RCS) är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX i Sverige. På deras årliga leverantörsträff som ägde rum den 29 september i Stockholm fanns medarbetare och leverantörer på plats för att tillsammans fira de samarbetspartners som under året utmärkt sig lite extra. Årets produkt på 7-Eleven blev Pepsi MAX 50 cl och Årets produkt på Pressbyrån blev Loop Red Chili Melon.

- Att Pepsi MAX vinner Årets produkt hos 7-Eleven känns underbart. Vi är på en otrolig tillväxtresa med Pepsi MAX, där allt fler upptäcker det starka varumärket och att vi har den bästa cola-smaken på marknaden*, säger Nina Sidenå, Senior Commercial Manager Pepsi på Carlsberg Sverige.

- Stort tack Reitan och 7-Eleven för ett fantastiskt samarbete där vi hittar nya sätt att driva läskkategorin. Vi är väldigt stolta och tacksamma för priset ”Årets produkt 7-Eleven”, och den gemensamma resan vi är på, säger Jonas Plånborg, Key Account Manager Carlsberg Sverige.

- Vi är mycket glada över denna utnämning och ser fram mot en stark fortsättning tillsammans, säger Claes Enander, VP Off Trade.

Jessica Lundmark, Claes Enander, Jonas Plånborg och Nina Sidenå.

Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.