Gå direkt till innehåll
Karin Tibbelin Ny affärsansvarig för stadsbyggnad på Carlstedt Arkitekter Foto: Elizabeth Thompson

Carlstedt Arkitekter förstärker med affärsansvarig för stadsbyggnad

Carlstedt Arkitekter satsar på stadsbyggnad som nytt affärsområde och rekryterar Karin Tibbelin som affärsansvarig för nysatsningen. Med rekryteringen av Karin kan Carlstedt Arkitekter bredda sitt erbjudande inom stadsbyggnad och fastighetsutveckling i tidiga skeden.

Karin Tibbelin kommer närmast från Flens kommun där hon var chef för plan, bygglov, mark, exploatering, mät/kart och GIS. Karin är planeringarkitekt och är utbildad på BTH. I sin roll som affäransvarig för stadsbyggnad kommer Karin att ingå i Carlstedt Arkitekters ledning.

- Jag brinner för stads- och landsbygdsutveckling och hur vi kan förena privata intressen av goda fastighetsinvesteringar med kommunens långsiktiga utvecklingsplaner och därmed skapa god samhällsutveckling. Jag kommer att stötta mina kollegor och våra kunder i stadsbyggnadsfrågorna och lyfta det kommunala perspektivet för att vi tillsammans ska uppnå bäst resultat för våra uppdragsgivare, säger Karin Tibbelin.

Carlstedt Arkitekters VD Stina Ljungkvist är mycket glad att få hälsa Karin Tibbelin välkommen:

- Stadsbyggnad är ett område vi arbetat med länge och det är roligt att vi äntligen har hittat rätt person att utveckla det vidare. Med Karins breda kompetens och i samverkan mellan planarkitekter, arkitekter och landskapsarkitekter i vår organisation kan vi därmed erbjuda våra kunder rätt stöd i de riktigt tidiga skedena med planeringsfrågor och fastighetsutveckling.

Karin Tibbelin tillträder den nya tjänsten den 17 maj.