Carpe Diem Beds lanserar ny ‘Statementkollektion’ i sammet

Designsamarbetet mellan Carpe Diem Beds och Designers Guild fortsätter. Nya ’Dream Collection’ hämtar influenser direkt från mode- och designvärlden. Resultatet är en kontinentalsäng och en magnifik gavel - klädda i de exklusiva sammetstygerna Zaragoza och Cassia.

Dream Collection består av kontinentalsängen Sandö med det patenterade Contour Pocket System och gaveln Tornö som nu släpps i en limited edition med sammetstyg från Designers Guild. Kollektionen kommer i fyra spännande trendfärger som alla går i en sval och sober färgskala av lila, mörkblå, havsblå och grå. Tornö tar den traditionella gavelformen ett steg längre och ramar in sängen på ett effektfullt sätt. Med en imponerande höjd på nästan två meter kombinerar den stilren design med en mjuk känsla av maximalism.

Linda Schori, General Manager för Carpe Diem Beds:

- Det här är ett koncept som är helt rätt i tiden. En sammetsklädd säng är både vågad, trendig och sofistikerat lyxig på samma gång. Sängen med sin gavel blir verkligen en ‘centerpiece’ för sovrummet. Den väcker uppmärksamhet för sin storlek och form och tilltalar trendkänsliga som vill sticka ut från mängden.

Kollektionen är det första steget i en ny designstrategi för Carpe Diem Beds, som framöver kommer att presentera fler spännande sängmodeller och designkoncept. Annonskampanjen för Dream Collection visar för första gången upp den uppdaterade varumärkeskommunikationen, som har en tydligare koppling till mode och design. Modellen Maria Palm frontar kampanjen, som är fotad av modefotografen Linus Morales.

Dream Collection når utvalda butiker och återförsäljare i Sverige och Europa den 24 april 2017.

Carpe Diem Beds är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna är byggda enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material och är gjorda för maximal tryckavlastning i kombination med tidlös design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds finns via återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och har huvudkontor och produktion i Lysekil. Företaget har 60 anställda och omsatte cirka 150 miljoner kronor under 2013.  Samtliga sängar från Carpe Diem Beds är miljömärkta med Svanen.