I samarbete med Kungälvs kommun erbjuder företaget Carryline lärlingsplatser

I samarbete med Kungälvs kommun erbjuder företaget Carryline lärlingsplatser

I nära samarbete med Kungälvs Kommun har Carryline sedan 70-talet bistått med lärlings- & praktikplatser. Idag handlar det främst om Industritekniska programmet på Mimers Gymnasium. Det program som tidigare benämndes KTP, Kungälvs Tekniska Program.

Att hitta personal med rätt kunskap och utbildning inom metallindustrin är svårt i dagens läge men Carryline i Kungälv har i flera decennier arbetat med ett vinnande koncept tillsammans med Kungälvs kommuns gymnasium och programmet industriteknik. En stor del av personalen i produktion men också tjänstemän som arbetar med utveckling och konstruktion har studerat gymnasieprogrammet industriteknik eller som det tidigare hette KTP. Flertalet elever praktiserar varje år på Carryline detta resulterar ofta i extraarbete på lov för att sedan efter studenten gå över till fast anställning. Vi är väldigt nöjda med det nära samarbetet vi har med industritekniska programmet, vi får hela tiden fram nya talanger som hjälper oss i våran expansion. Många av killarna eller gubbarna nu har gått på KTP och efter det arbetat hos oss i mer än 30år utan att varit någon annanstans, det är ett gott betyg och ingen är mer nöjd än oss med den världsklass av produktionspersonal som gymnasielinjen frambringar säger Björn Eriksson på Carryline

Björn Eriksson

Presskontakt +46 708 763603

Sedan 1963 har vi flyttat på saker åt våra kunder

Carryline startades 1963 av Ulf Henrekson som tidigare jobbat som konsult/teknisk chef i frågor som rörde materialhantering. Som den förste i världen kom han på idén att byta ut transportörer i stål mot aluminiumskenor med en plastkedja i. Enligt mekano-principen byggs ett antal grundenheter ihop till ett transportörsystem.

Tillverkningen tog fart under 70-talet i Kungälv. Något senare upptäcktes systemet av SKF och andra tillverkande företag som såg fördelarna med att använda transportörer mellan sina maskiner.

Med egen utveckling, egen tillverkning, effektiv logistik och återförsäljare över hela världen är Carryline en av de ledande aktörerna på marknaden.

Efter snart 60 år drivs Carryline fortfarande som familjeföretag.

Carryline
SVARVAREGATAN 7