Bodegas Lustau Vermut Rojo lanseras i Tillfälliga sortimentet!

Bodegas Lustau Vermut Rojo lanseras i Tillfälliga sortimentet!

Den 27 oktober lanseras Bodegas Lustaus eleganta röda Vermut, pris 219 kronor. Systembolaget har köpt in 2.400 flaskor som släpps i Tillfälliga sortimentet i drygt 200 butiker runt om i landet.

Basvinet är en blandning av torr och nötig Amontillado samt söt och intensiv Pedro Xímenez. Bägge vinerna kommer från Lustaus egna solerasystem och är lagrade i staden Jerez i hjärtat av Sherry-triangeln.
Grundvinet är sedan smaksatt med gentiana, salvia, koriander, malört samt apelsinskal. Smaksättare som med sina unika karaktärer skapar en insmickrande och elegant söt Vermut med fin bitterhet och inslag av pomerans, solmogen frukt och uppfriskande citrustoner och avslutande nötighet.

Bodegas Lustau Vermut Rojo är perfekt i drinkar som till exempel Negroni eller Manhattan, men också perfekt som den är med is och en bit apelsinskal.

Lustau Vermut Rojo
Nr 54700 · Flaska · 750 ml · 15 % · Pris: 219 kr · Säljstart 27 oktober

För mer information om produkten kontakta Anders Rüster: anders@moestuecask.se

Recept på klassiska drinken Manhattan

Ingredienser till 1 drink:
6 cl bourbon
3 cl röd vermouth, t ex Lustau Vermut Rojo
2 stänk Angostura bitter
Garnering:
1 Maraschinokörsbär

Gör så här:
1. Rör alla ingredienser i ett rörglas eller en shaker med is.
2. Sila upp i ett cocktailglas och garnera med ett maraschinokörsbär och/eller en bit apelsinskal som du pressar oljan ur först.

Anders Rüster

Business Development Wine Frankrike, USA, Argentina 0703-911973