Exklusiv lansering av Westhofener Riesling den 6:e december.

Exklusiv lansering av Westhofener Riesling den 6:e december.

Den 6:e december släpps årgång 2018 av Westhofener Riesling. Weingut Wittmanns hyllade Westhofener Riesling har under ett flertal år köps in i begränsad kvantitet av Systembolaget. Nu släpps den uppskrivna årgången 2018 av vinet med varunr: 92881 | pris: 239 kr | 750 ml | alk.halt: 12%. Systembolaget har köpt in 1800 flaskor som kommer att distribueras till ett flertal butiker runt om i landet.

Westhofener Riesling är klassad som VDP Aus Ersten Lage vilket innebär att druvorna är hämtade från de bästa Premier Cru-lägena i Westhofen. Efter den manuella skörden har musten fått jäsa på stora ekfat innan vinet sedan lagrats en kortare tid innan buteljeringen i juli 2019. Weingut Wittmann ligger i den lilla byn Westhofen i regionen Rheinhessen och räknas till en av regionens främsta producenter. Wittmann har praktiserat ekologist jordbruk i många år och samtliga av deras viner är ekologiskt och biodynamiskt certifierade.

Fokus ligger på vin och då främst europeiskt från klassiska distrikt och områden.Men då inkluderande är ett vackrare ord än exkluderande, utesluter vi inga drycker oavsett var de kommer från. Kalla oss gärna en totalleverantör av smakupplevelser.

Daniel Gyhlenius

Presskontakt CEO & Partner Moestue Grape Selections 0705-981445
Patrik Strandberg

Presskontakt Business Development Manager Beer & Spirits 0708-541303

Om Cask & Moestue

Sedan den första september 2011 har Cask Sweden AB och Moestue Grape Selections AB ett nära samarbete på den svenska marknaden. Vi har en gemensam säljkår och sortimentslista i ett separat bolag, Caskmoestue AB, där vi vågar sticka ut hakan och påstå att vi har en av marknadens bredaste och mest spännande portföljer. Med stor passion och ödmjukhet inför de producenter vi representerar försöker vi vidareförmedla den känslan till våra kunder. Vi arbetar mycket nära våra vinmakare, destillatörer och bryggare, vi lär känna dem och låter dem ta en aktiv del i utvecklingen av våra företag.

Cask & Moestue