En ny lager i fasta sortimentet: BrewDog Lost Lager lanseras i dag den 1 december. Pris 16,90 + pant.

Lost Lager från BrewDog i Fasta sortimentet från 1 december

I dag 1 december lanserar BrewDogs sin ljusa lager, Lost Lager, i Systembolagets Fasta sortiment. Priset för en burk är 16,90 plus pant. Systembolaget har problem med sina fasta lanseringar i dag så vissa butiker har inte fått in sina produkter. De ska dock komma in under fredagen eller måndagen.

BrewDog tar med sin Lost Lager tillbaka en bryggmetod som gått förlorad under decennier av massproduktion från storbryggerier. Denna ljusa lager är en torrhumlad pilsner gjord med klassisk tysk safirhumle, som ger livfulla citrus- och stenfruktstoner. Tack vare sin bayerska jäst är den både skarp och ren i smaken. Lost Lager är ljus lager som hyllar det gamla hantverket och tar med det in i framtiden.

"Lager är en fantastisk öl om den görs på rätt sätt. Med Lost Lager återtar vi marken med hantverksbrygd lager som länge dominerats av massproduktion. Detta är lager som det var, som det bör vara, som det kommer att vara. Lager är tillbaka!"
BrewDog

Nr 116014 · Burk · 440 ml · 4,5 % · Pris: 16,90 kr + pant · Lanseringsdag: 1/12 2023

För mer information om produkten kontakta Dan Ihrelius: dan@moestuecask.se

BrewDog Brewery grundades 2007 av två unga skotska entusiaster som tröttnat på likriktat stordriftsutbud och bestämde sig för att göra öl de själva ville dricka. Turligt för dem var de inte ensamma om att vara uttråkade. Genomslaget för ölen de bryggde var snabb, delvis för deras kaxiga, respektlösa attityd kryddat med diverse marknadsföringshyss, men mest för kvaliteten. Om de inte levererat enligt sitt motto ”Craft Beer For The People” hade historien knappast blivit mer än en kortlivad parentes. Öldrickare är ju inte mer lättlurade än andra, bara mer attraherade av bitterhet.