Medaljregn över Michter’s på årets whiskytävling

Medaljregn över Michter’s på årets whiskytävling

På årets whiskytävling på En Öl & Whiskymässa i Göteborg blev det Grand Slam för amerikanska Michter’s som tog hem guld i kategorierna Bourbon och Rye. Men det är inte slut där! Vi tog även hem silver och brons i Rye-kategorin. Tävlingen avgörs genom blindprovning.

Karl Wennberg är produktchef för Michter’s på Moestue & Cask:
”Jag är så oerhört glad att det inte bara är vi som tycker att Michter’s gör helt fantastisk Bourbon och Rye.”

John Schutt, Michter’s VP of International Sales, fanns på plats för att ta emot alla priserna.

Från En Öl & Whiskymässa:

Alla whiskyutställare på mässan får möjlighet att delta i En Öl & Whiskymässas whiskytävling. Bedömning görs av en jury bestående av domare handplockade för sin kunskapsbredd. All bedömning sker genom blindprovning

”Efter årets tävling står det klart att årets mässa har satt en ny standard för whiskyexcellens. Tävlingen, som lockade deltagare från hela världen, kännetecknades av enastående innovation och kvalitet. Med ett rekordantal på 140 inskickade bidrag som även satte nya rekord i pris och ålder, har tävlingen visat en imponerande bredd och djup.”

Vinnare 2024

Bourbon

Guld – Michter’s 10 Year Old Kentucky Straight Bourbon 2023, Moestue & Cask
Silver – Evan Williams Bottled in Bond