Den 22 maj släpps två spännande nyheter från skotska Lochlea i Systembolagets Beställningssortiment. Lochlea Our Barley, 649 kr. Lochlea Sowing Edition Second Crop, 669 kr.

Två whisky-nyheter från skotska Lochlea i Beställningssortimentet

Den 22 maj släpps två spännande nyheter från skotska Lochlea i Systembolagets Beställningssortiment. Lochlea är ett familjeägt destilleri som odlar sitt egen korn och använder vatten från de egna ägorna. På så sätt kan de ha full kontroll över hela produktionen.

Our Barley är Lochleas första produkt som kommer finnas tillgänglig löpande och är ett spännande steg för det unga Lowlands-baserade destilleriet. Lochlea har satsat på full spårbarhet och långsiktig hållbarhet. Efter succén med sitt första släpp av Lochlea Single Malt First Release, började Lochlea-teamet att skapa Our Barley – en whisky för alla att njuta av. Whiskyn har lagrats på en kombination av bourbonfat, oloroso-sherryfat och barriquer som lagrat Rioja. Whiskyn är ofärgad och inte kylfiltrerad. Smaken är publik och har inslag av fruktiga toner.

Lochlea Our Barley
Nr 55591 · Flaska · 700 ml · 46 % · Pris: 649 kr

Sowing Edition är en limiterad upplaga som släpps varje vår för att reflektera de olika årstiderna. Whiskyn är strax över tre år och lagrad på bourbonfat från Maker’s Mark. Smaken är fruktig och maltdriven med en frisk eftersmak. 120 flaskor kommer till Sverige.

Lochlea Sowing Edition Second Crop
Nr 55526 · Flaska · 700 ml · 46 % · Pris: 669 kr · Antal: 120 flaskor

För mer information om produkterna kontakta Patrik Strandberg: patrik@moestuecask.se