Invigning av Audi i Smista Allé

Fastighets AB Brostaden (Castellums dotterbolag i Stockholm) har i samarbete med Audi uppfört norra Europas mest moderna bilanläggning. Audis nya anläggning i Smista invigdes den 27 augusti och är byggd efter Audis nya terminalkoncept. Resultatet är en nytänkande och kundorienterad anläggning för framtidens bilhandel. Anläggningen består av två våningsplan med plats för 32 nya utställningsbilar, 30 begagnade bilar samt 12 moderna verkstadsplatser.

Anläggning är byggd för att effektivisera energiförbrukningen, verkstaden är utformad så att den uppfyller kraven för GreenBuilding med bland annat källsortering vid varje arbetsposition. Biltvätten har ett komplett reningsverk som endast förbrukar 40 liter per tvätt, jämfört med normalt 200-400 liter per tvätt. Det finns även en miljöstation för sortering av restprodukter och avfall.

• brostaden
  • greenbuilding

• Stockholm

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 535 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.