Girona

Sea Otter Europe Costa Brava

Sea Otter Europe Costa Brava – Cykeldagarna är tillbaka

Den andra upplagan av cykelfestivalen Sea Otter Europe Costa Brava – Girona Bike Show kommer att äga rum den 8 till den 10 juni 2018. Därmed stärks intresset för ett internationellt event där första upplagan samlade 30 000 besökare, 350 företag (som ställde ut sina produkter) och över 4 000 cyklister som deltog i de 15 tävlingarna, vilket innefattade tre dagar med sport och affärsaktiviteter.

Eventet kommer att äga rum i Fontajaus stadsarena i Girona och området kommer därmed att bli inte bara en turistdestination utan även en destination för sport och cykling, en internationell samlingspunkt där över hundra professionella cyklister kan bo och träna.

”Skogsbad”, en ny produkt inom ekoturism

Det här projektet är inspirerat av exempel i länder som Japan, USA, Sydkorea och Tyskland, och har som syfte att bidra till att bevara unika skogar med värdefull natur samt att introducera en innovativ, hälsorelaterad produkt inom ekoturism, kallad skogsbad, i Costa Brava och Girona-Pyrenéerna. Alla skogarna är lättillgängliga och lämpliga för allmänheten.