Infinitum Beach Club

INFINITUM Beach Club, på Costa Daurada, utsedd till Europas bästa på World Travel Awards

INFINITUM, det exklusiva golf-, livsstils- och fastighetsanläggningen på Spaniens Costa Daurada, har cementerat sitt rykte som Kataloniens främsta livsstilsanläggning genom att komma överst i kategorin 'Europas ledande strandklubb' vid de prestigefyllda World Travel Awards.

Beläget endast 10 kilometer från den vackra staden Tarragona och en timme från Barcelona, har INFINITUM Beach Club en underbar miljö med Medelhavet som bakgrund.

Med åtta simbassänger är det den perfekta platsen att koppla av i en gömd stillhet bakom majestätiska tallar som omger de gyllene stränderna på Platja Llarga. Dess Signe-pool är reserverad enbart för vuxna och erbjuder en fridfull och barnfri miljö, medan gäster vid den nya Pura-poolen kan njuta av det bästa inom välmående och avkoppling med hängmattor och vänlig service.

Klubbens två oändlighetspooler erbjuder några av de bästa vyerna mot Medelhavet, och barnen tas om hand i familjeområdet, så att föräldrarna kan koppla av bekvämt på Beach Club's solstolar i poolen.

Besökare kan njuta av lokal gastronomi på restaurangen Flamma Beach Foodhouse, som erbjuder enastående havsutsikt. Vid Gusto är poolkanten och smakfulla tapas reserverade för Beach Club-gäster, medan Pura-poolen serverar hälsosamma salladsrätter gjorda av lokala råvaror.

World Travel Awards erkänner, belönar och firar utmärkelse inom alla sektorer av den globala rese- och turistbranschen och erbjuder den högsta nivån av erkännande genom att vinna branschens ultimata 'guldstandard'. Årets prisutdelning ägde rum den 1 oktober, där INFINITUM Beach Club anslöt sig till en mängd vinnare som tillkännagavs vid det nya Hilton Mallorca Galatzo, Spanien.

Agustín García Pascual, Chief Business Officer på INFINITUM, sa: "Att vår Beach Club har vunnit detta mest prestigefyllda pris är fantastiska nyheter för INFINITUM när vi fortsätter att bygga för framtiden på en av Europas mest spännande semesterorter.

"Variationen som erbjuds, med våra åtta simbassänger för både vuxna och barn på Beach Club, gör det till den perfekta miljön för alla att njuta av med fantastiska vyer över Medelhavet."

Marknadsföringsdirektör Raquel Sarmiento Garcia tillade: "Detta pris är en erkännelse för allt det hårda arbete som teamet på INFINITUM har lagt ned på att göra vår Beach Club till Europas bästa. Vi är mycket stolta över att markera ännu ett kapitel så positivt i INFINITUM:s historia.

INFINITUM är känt för sina tre exceptionella golfbanor, där Lakes-banan nyligen var värd för ISPS Handa Championship i Spanien - en del av 2022 års DP World Tour-schema - innan den genomgick ett omfattande renoveringsprogram som inkluderade ombeströning av banans fairways med den mer hållbara Bermuda Tifway 419-turfen.

Lakes-banan kompletteras perfekt av Hills-banan, som erbjuder oöverträffade vyer över kusten, och den pittoreska niohåls Ruins-banan. Anläggningens rykte som trefaldig vinnare av 'Europas bästa golfanläggning' vid World Golf Awards har också gett den regelbundna ära att vara värd för DP World Tours slutspelskvalskola.

Samtidigt finns ett imponerande urval av BREEAM-certifierade, högkvalitativa bostäder inom gångavstånd från allt du behöver för att leva i lyx vid Cataloniens vackra kust. Dessa fastigheter finns i en mängd olika storlekar och stilar, så oavsett vad du letar efter, väntar det perfekta hemmet.

Facebook: @INFINITUMGolfTwitter: @INFINITUMGolfInstagram: @infinitumgolfYouTube: Infinitum Living

ANTECKNINGAR TILL REDAKTÖRER

Beläget 100 km söder om Barcelona på Costa Daurada är Infinitum Europas nyaste livsstilsanläggning som erbjuder mästerskaps golfanläggningar, modern gastronomi, en modern strandklubb med oöverträffade faciliteter och skräddarsydda kulturella aktiviteter.

Genom att visa sin naturliga skönhet skapar Infinitum en lugn och fridfull miljö, en som har en grundläggande inverkan på gästernas välmående genom sitt engagemang för kundservice. Infinitum är inte som något annat golfanläggning i Europa, en upplevelse att minnas och en livsstil att sträva efter. Infinitum Golf visar upp tre enastående golfbanor, var och en med sin egen unika design och layout. Utsedda som 'Europas bästa golfanläggning' 2019, 2020 och 2021 har dess prisbelönade faciliteter varit värd för DP World Tour's (tidigare European Tour) Qualifying School Final Stage, med oklanderliga förhållanden, med rullande fairways och bölgande greener, kompletterade med spektakulära havsutsikter över Medelhavet.

Golfbanorna kompletteras av två toppmoderna klubbhus, utformade geografiskt för att illustrera regionens hisnande vyer, samt moderna träningsanläggningar, en fullt utrustad Pro Shop och ett specialanpassat fitnesscenter. Anläggningen har även en av Spaniens finaste strandklubbar, bestående av åtta simbassänger, var och en med sin egen charm och personlighet, en strandbar och en av regionens finaste restauranger, Flamma. Belägen i en tallskog ovanför Playa Larga, erbjuder Beach Club en unik upplevelse med spektakulär utsikt över Medelhavet, och skapar en lugn och fridfull miljö att koppla av i. Fyra nya exklusiva matsalar; Flamma, Gusto, The Lakehouse och Terra; har lanserats och erbjuder Tarragonas bästa gastronomi, med service i toppklass och presenterar de finaste lokala råvarorna, experttillverkade för en sofistikerad smak.

Engagerad i både inkludering och hållbarhet har Infinitum gått i täten som den första golfanläggningen i Spanien som har skrivit på The R&A's Women in Golf Charter och har också mottagit GEO-certifieringen för andra gången 2021. Även om anläggningens 'ekoförst'-strategi genomsyrar hela verksamheten, är Lakes-golfbanan särskilt känd för sitt arbete med bevarande som en certifierad Golf Audubon International Signature Sanctuary.

För medieförfrågningar, vänligen kontakta:

Alex Narey

The Azalea Group