SATS ELIXIA valde CatalystOne som leverantör av nytt HR-system

SATS ELIXIA är Nordens största träningskedja med cirka 7500 anställda och 160 träningscenter. Företaget är ett resultat av fusionen mellan SATS och ELIXIA under 2014. Integrationsprocessen är genomförd, och nu etableras ett gemensamt HRM-system från CatalystOne för att standardisera och effektivisera verksamhetens hantering av data och ledningsprocesser.

– Långsiktigt ser vi många möjligheter och har höga ambitioner med vårt nya HRM-system från CatalystOne, säger Knut Sandvold, HR-direktör på SATS ELIXIA. Ur ett kortare perspektiv börjar vi med att ta tag i de områden vi upplever är viktigast och som ger tydliga effekter.

Det viktigaste är att skapa en ny lösning för HR Masterdata för att säkerställa hög datakvalitet, effektiva arbetsprocesser – speciellt för platscheferna, att skapa automatiserade dataflöden mellan olika system samt bra rapportering / analysmöjligheter. Därefter ska SATS ELIXIA Academy, som arrangerar hundratals interna kurser varje år, få en lösning för kursadministration implementerad. Därtill ska medarbetarnas kompetens kartläggas och personliga tränares kompetensprofiler ska kunna publiceras på SATS ELIXIAs webbplatser för att förbättra erbjudandet till kunderna.

Ta del av hela texten här

CatalystOne Solutions är ett etablerat nordiskt produktbolag som erbjuder spetskompetens och en användarvänlig systemstödslösning inom området Talang- och Prestationsfokuserat ledarskap (Talent & Performance management). Med stöd av mer än 10 års erfarenhet och kunskap hjälper vi våra kunder att med våra produkter skapa bra resultat och systematisk utveckling av medarbetarnas prestationer, talang och potential. Kundernas behov och respons är en viktig drivkraft i vår utveckling av  kompetens, metodik och produkter.

CatalystOne Solutions har kontor i Stockholm, Oslo och utvecklingsavdelningar i Sandefjord och Chandigarh (Indien).

Hope Mears  Østgaard

Presskontakt VP Marketing +47 90125852

CatalystOne Solutions

CatalystOne hjälper organisationer att utveckla människor. Detta gör vi genom att erbjuda ett heltäckande HCM-system som ökar kvalitet och säkerhet i HR-data och processer. Våra kunder kan därigenom spendera mindre tid på administration och mer tid på att uppnå sina affärsmål.

Våra kunder återfinns bland nordiska medelstora och stora företag, med systemanvändare över världens alla kontinenter. CatalystOne har kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Silkeborg, Drammen och Sandefjord samt ett FoU-centrum i Chandigarh, Indien. Vårt team består av cirka 200 HCM-proffs och växer.

CatalystOne Solutions AB
Kungsbron 21