FÖRSTA ORDER CATECH 6000

Catech har fått den första ordern på den nya kantautomaten Catech 6000, som lanserades i slutet av april 2006. -Catech 6000 utgör en milstolpe i utvecklingen av system för sågverksindustrin. Kunderna är begeistrade över flexibiliteten hos maskinen och den oerhört kraftfulla informationsteknologi som är inbyggd i syste-met, säger VD Rolf Tedestedt. Några exempel på nyheter i Catech 6000: · Avancerade simulerings- och analysverktyg · Förenklat gränssnitt · Säker, arbetsmiljöanpassad · 3D-visning, utökad statistik och rapporter · Webbaserad övervakning. För ytterligare information Rolf Tedestedt, VD, 0155-280804;070 237 57 79 Catech AB utvecklar och tillverkar maskiner för alla storlekar av sågverk. Vår affärsidé är att hela tiden ligga i täten och utveckla marknadens mest kompakta och högteknologiska kantningssystem till mycket attraktiva priser. Vi är marknads-ledande i vårt segment. Vårat system är designat för att ge maximal vinst och för att eliminera en skadlig arbetsplats. Catech AB:s produkter är helt anpassade till den internationella infrastrukturen vad avser kraft-försörjning, informationsteknik och datasystem.

• Kontrakt, uppdrag