CBRE ÅTERIGEN SOM #1 PÅ “FORTUNE’S MOST ADMIRED LIST”

22 januari 2019

CBRE Group, Inc. (NYSE: CBRE) tillkännagav idag att CBRE, för sjunde året i rad tog hem förstaplatsen på den prestigefyllda rankningen på Fortune's World's Most Admired Company. Fortune definierar fastighetsbranschen genom att inkludera kommersiella fastighetsleverantörer, fastighetsägare, hotell- och sjukvårdsanläggningsoperatörer, bostadsföretag och andra.

Fortune rankar företagen på nio attribut, relaterade till företagets utförande. CBRE vann i två viktiga attribut – ”people management” och ”global capabilities”. CBRE tog silverplats i kategorierna ”service quality, management quality, innovation, financial soundness and use of corporate assets and long-term investment.”

CBRE har klättrat stadigt på Fortunes ”Most Admired” -lista och nådde första plats för första gången 2012.

Bob Sulentic, VD och koncernchef för CBRE berättar:
"CBREs stadiga klättring till nummer ett i vår bransch är en direkt återspegling av det utmärkta arbetet våra medarbetare gör för att leverera differentierade resultat för våra kunder.”

Fortune utvärderade 680 företag i 30 länder för att finna det vinnande företaget i mätningen ”Most Admired Companies”. Fortune utförde undersökningen med styrelseledamöter, chefer och finansiella analytiker.

• Finans

• cbre - sveriges dominerande fastighetsfrådgivare
  • fastighetsinvesteringar - real estate invesments
  • cbre sweden - real estate - fastighetsrådgivaren

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2017 års omsättning). Företaget har ungefär 80 000 anställda och fler än 450 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster.

Vi delar med oss av kunskap och erfarenhet på Sveriges Fastighetsblogg
www.sverigesfastighetsblogg.se Du finner mer information om våra tjänster på www.cbre.se.

CBRE firar 20 år i Sverige!