CBRE rekryterar Yvonne Ehinger till Marketing & Communications Manager

Stockholm, 16 november 2017 – CBRE meddelar att man utökar marknadskompetensen genom att rekrytera Online Strategen Yvonne Ehinger till den nya rollen som Marketing & Communications Manager.

- Den här rekryteringen är en del av vår tillväxtstrategi där vi stärker vårt fokus på marknadsföring och kommunikation. Vi är väldigt glada att välkomna Yvonne Ehinger till oss, säger Niklas Samuelsson, Vice VD. Hon har en unik bakgrund och rätt driv för att leda digitaliseringen och utvecklingen av CBRE’s marknadsinsatser.

Yvonne Ehinger kommer närmast från onlinebyrån Zooma, där hon var Online Strateg samt ansvarig för Stockholmskontoret. Dessförinnan var hon Marknadschef på PwC, Små och Medelstora företag, samt ansvarig för att digitalisera PwC Sveriges erbjudanden och marknadsarbete. Yvonne har lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation samt varumärkesarbete.

- Jag är mycket glad och stolt över att börja på CBRE. Det är ett imponerande globalt varumärke med vad jag uppfattar oerhört skickliga medarbetare, både i Sverige och globalt. Det känns verkligen inspirerande att börja arbeta tillsammans och att forma bolagets digitala kommunikations- och marknadsarbete, i linje med företagets höga ambitioner, säger Yvonne Ehinger.

Yvonne Ehinger tillträder tjänsten den 9 januari 2018.

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2016 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .