Four:C Mobile for Android placeholder

Four:C Mobile snart tillgänglig för Android

Four:C Mobile har länge varit en av marknadens populäraste mobila ledningsstöd tack vare sin enkelhet. Android-versionen tar avstamp i föregångarens fördelar men adderar helt nya möjligheter.

Behovet av tillgänglig information under insats växer hela tiden. Samtidigt är många av dagens mobila ledningsstöd antingen för begränsade eller för kostsamma. Med Four:C Mobile för Android försöker vi eliminera detta dilemma och säkra lösningens framtida utveckling.

Första utgåvan av Four:C Mobile för Android erbjuder samma ”Rakelrelaterade” funktioner som föregångaren kompletterat med IP-baserad funktionalitet som insatskort, webbplatser, filöverföringar samt integrering med molntjänster och Dispatch-lösningar. Anslutningen mot Rakel hanterar larm-/ärendehantering, statusrapportering och portstyrning och sker via Rakelterminal över Bluetooth. Men den dag infrastrukturen är redo så stöder lösningen även att dessa funktioner använder alternativ databärare.

Lösningen har ingen egen navigation utan aktiverar förvald navigationsapplikation automatiskt till angiven position, vilket låter er använda den navigator och de kartor som funkar bäst för er.

Eftersom Android är världens vanligaste operativsystem för mobila enheter så erhålls också flera inneboende fördelar. Tack vare att många parter driver på utvecklingen så är den ytterst framtidssäkrad avseende prestanda, funktion och kompatibilitet gällande databärare och gränssnitt. Samtidigt finns plattformen till en myriad av enheter vilket försäkrar att det finns hårdvara för varje tillämpning.

En viktig synergieffekt av Four:C Mobile för Android är också den förenklade ”administrativa” hanteringen av plattformen. Då exempelvis konfigurering, uppdatering och enhetshantering nu smidigt kan ske på distans förenklas implementering inom organisationen avsevärt.

Är ni intresserade av mer information eller demonstration så kontakta info@celab.se, 0303 24 60 00 eller besök vår monter på årets Rakeldag den 12:e november på Kistamässan.

OM CELAB

Celab Communications AB är en ledande leverantör av verksamhetskritiska kommunikationslösningar. Sedan 1978 har vi skapat behovsanpassade system baserade på den senaste komradiotekniken från marknadens ledande tillverkare.

Vår specialitet har historisk varit skräddarsydda kommunikationslösningar mot den privata sektorn men är idag även en av ramavtalsleverantörerna till Sveriges nationella radionät, RAKEL.