Cellip förbättrar Slack-användandet

Teleoperatören Cellip låter nu svenska användare göra Slack till en del av sin telefonilösning genom att integrera Slack i sina svarsgrupper och på så sätt bli meddelade när varningsnivåer i en svarsgrupp uppnås. Man ställer själv, via Cellips Mina sidor, in varningsnivåer som sedan postas i den förutbestämda kanalen i Slack. Detta gör det enkelt för alla användare att reagera i realtid samt att utifrån historik bestämma hur man på bästa sätt ska agera proaktivt.

Nu låter Cellip svenska användare integrera Slack i sina svarsgrupper. På så sätt kan alla användare i ett team bli meddelade när varningsnivåer i en svarsgrupp uppnås. Man ställer själv in vilka varningsnivåer som ska gälla, t.ex. väntetid eller antal samtal i kö. Varningen postas då i den förutbestämda kanalen i Slack. I samma kanal kan man även få notifiering om man tappar samtal i svarsgruppen, d.v.s. om de som väntar lägger på innan svar.

- Detta är bara första steget i integrationen mot ett av världens mest populära samarbetsverktyg. Med tanke på att Sverige är den marknad där störst andel Slackanvändare i förhållande till befolkning finns är det naturligt att vi börjar här på hemmaplan, säger Esko Airas, vd på Cellip.

Det är superenkelt för Slack-användarna att komma igång då Cellip nyttjar en inbyggd funktion i Slack som kommunicerar över en krypterad förbindelse med Cellips svarsgrupper.

Konfigurationen av Slack och svarsgrupper genomförs enkelt via Cellip-användarnas Mina sidor. När funktionen är aktiverad och teamet får varningar i realtid kan de fatta beslut på informationen omedelbart. Det går också att gå tillbaka och se när varningarna kom och efter det vidta eventuella proaktiva åtgärder för att förhindra att varningsnivåerna uppnås framöver.

Slack är en molnbaserad samarbetsplattform som med chatt-kanaler, direktmeddelanden och grupper passar bra in i moderna arbetsgrupper och organisationer. Med Cellips integration kan man göra Slack till en del av sitt företags telefonilösning.

För mer information kontakta:
Cellip AB
Telefon: +46 8 55 80 10 37
E-post: esko.airas@cellip.se

• fast telefoni
  • ip-telefoni
  • slack
  • telefoni

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för företag genom att tillhandahålla priseffektiva och flexibla kommunikationstjänster. Genom sin unika Lync-kompetens, vilken verifierats av Microsoft två år i rad, fortsätter Cellip leda utvecklingen av Skype for Business-tjänster.