Cementa i Slite på Gotland

Cementas kommentar till Lagrådets yttrande den 16 september 2021

Cementa har idag tagit del av Lagrådets yttrande över ”Regeringsprövning av kalkstenstäkter i undantagsfall”. Vi konstaterar att det inte finns något i det som lyfts av Lagrådet som inte går att avhjälpa i regeringens fortsatta beredning av lagstiftningsärendet.

Utöver det har Cementa inga ytterligare kommentarer.

Taggar

Cementa ingår i den internationella byggmaterialkoncernen HeidelbergCement som har cirka 53 000 medarbetare i  fler än 50 länder. Cementa tillverkar och säljer cement och erbjuder kunskap om användning av cementbaserade produkter. Vårt mål är klimatneutralt betongbyggande, och en nollvision för koldioxidutsläpp som vi når genom tekniksprång, vardagseffektivisering och livscykelperspektiv. Läs mer på www.cementa.se.

Presskontakt Communications Manager Kommunikation 0733-285579

Presskontakt Head of Communications HeidelbergCement norra Europa Region norra Europa 0709624263