Börjar vänster kännas för vänster? Börjar höger kännas för höger? Det finns ett sansat, liberalt och grönt alternativ i mitten. Det är budskapet på Stockholmscenterns nya kampanj.

"Börjar vänster kännas för vänster, och höger för höger?" C visualiserar sin politik i ny kampanj

Centerpartiet i Stockholm har tagit fram en kampanj där fem annonstavlor på ett innovativt sätt används för att visualisera paritets politik i mitten. Kampanjen pågår under valets två sista veckor, mellan den 29 augusti och den 11 september, på ett flertal tunnelbanestationer i Stockholm.

– Jag tror att många stockholmare är ganska trötta på ett alltmer polariserat politiskt samtal. Centerpartiet ger väljare en långsiktig, smart och pragmatisk politik som vilar tryggt och stadigt på värderingar om öppenhet, jämställdhet och demokrati. Det vill vi visa i den här kampanjen, säger Morgan Berglund-Williams, valgeneral för Centerpartiet i Stockholms stad.

– Vi ser alla hur partierna på höger- och vänsterflygeln i svensk politik trissar upp konfliktnivån. Partier på högerkanten langar fram det ena rättsosäkra förslaget efter det andra och en idétrött vänster försvårar för företag. Många stockholmare vistas i tunnelbanan och därför är det ett bra ställe för våra budskap. Vi vill visa att det finns ett sansat, liberalt alternativ i mitten, säger Morgan Berglund-Williams.

Kampanjen kommer att gå på tunnelbanestationerna Fridhemsplan, Gamla stan, Gärdet, Hötorget, Karlaplan, Mariatorget, Medborgarplatsen, Odenplan, Rådmansgatan, S:t Eriksplan, Slussen, T-centralen och Tekniska högskolan. Kampanjen har gjorts tillsammans med reklambyrån M&C Saatchi.

Texten på de gröna affischerna lyder:

I vår tid behövs stabilitet och samarbete istället för populism och politik som ställer grupper mot varandra. Vi vill att Sverige och Stockholm ska förbli öppet, grönt och jämställt. Att det ska vara lönsammare att driva företag och skapa jobb här. Och att alla ska ha möjlighet att skapa sin egen framtid – oavsett vem du är eller varifrån du kommer.

En röst på Centerpartiet är en röst för Sveriges bästa.

Helena Andersson

Politisk sekreterare Centerpartiet Stockholms stad +46 76 122 94 40