Karin Ernlund omvald till distriktsordförande

Karin Ernlund omvald till distriktsordförande

Under dagens distriktsstämma för Centerpartiet i Stockholms stad valdes Karin Ernlund återigen till distriktsordförande. – Jag uppskattar det förtroende som medlemmarna gett mig att leda Centerpartiet under denna viktiga tid. Stockholm och Sverige behöver nytt starkt ledarskap som väljer medmänsklighet framför främlingsfientlighet, säger Karin Ernlund.

Karin Ernlund arbetar som gruppledare för Centerpartiet i Stockholms stad och har varit distriktsordförande sedan 2017.

– Stockholm och Sverige behöver ett nytt styre. Ett styre som inte blundar för problem och med framtidstro tar sig an samhällets utmaningar. När andra sprider oro vill vi skapa trygghet. När andra tar till främlingsfientlighet, väljer vi medmänsklighet, säger Karin Ernlund.

Gustav Hemming, miljö-, skärgårds, och regionplaneringslandstingsråd, blev omvald till vice ordförande för distriktet. Till andre vice ordförande gav medlemmarna återigen förtroende till riksdagsledamoten Johan Hedin.

Centerpartiet i Stockholms stad

Press/kontakt:

Vendela Rundberg 076-1229412

Presskontakt Presskontakt Karin Ernlund, arbetsmarknads-, integrations- och idrottsborgarråd Centerpartiet Stockholms stad 0761229401
Helena Andersson

Presskontakt Presskontakt kultur och stadsmiljö Centerpartiet Stockholms stad +46 76 122 94 40

Presskontakt Pressekreterare Centerpartiet Region Stockholm 070-737 41 42

Centerpartiet i Stockholm