Karin Ernlund tillbaka som borgarråd

Karin Ernlund tillbaka som borgarråd

Den 1 januari 2019 välkomnar vi arbetsmarknads- och integrationsborgarråd Karin Ernlund (C) som är tillbaka i stadshuset efter en föräldraledighet. Ernlund återgår även till att vara idrottsborgarråd och gruppledare för Centerpartiet i Stockholms stad istället för Jonas Naddebo (C) som vikarierat på posterna. Naddebo fortsätter som kultur- och stadsmiljöborgarråd i vanlig ordning.

- Jag ser fram emot att ta över rodret igen och fortsätta det viktiga arbete som Jonas och Fredrik drivit under min ledighet. Under 2020 ska vi i Stockholm fortsätta utveckla samarbetet med stadens företag, stärka integrationsarbetet, och se till så att alla som kan jobba har ett jobb att gå till, säger Karin Ernlund (C), arbetsmarknads- och integrationsborgarråd.

Fredrik Lindstål (C) kliver av posten som vikarierande arbetsmarknads- och integrationsborgarråd. Han fortsätter som gruppledare i stadsbyggnadsnämnden och som ordförande i Stockholms Hamnar. Johan Fälldin (C) slutar som vikarierande ordförande i idrottsnämnden men fortsätter som gruppledare i trafiknämnden.

Centerpartiet står för närodlad politik. Vi strävar efter ett hållbart Sverige där människor får bestämma mer själva. Stockholmsregionen är en av världens mest attraktiva regioner dit både människor och företag vill flytta. Vi vill utveckla regionen samtidigt som vi bevarar Stockholm som den öppna, medmänskliga och gröna plats som det är idag.