Kultur- och stadsmiljöborgarråd Jonas Naddebo (C) träffar nattborgmästare från USA och Europa på innovationskonferensen Gather

Stockholms kultur- och stadsmiljöborgarråd Jonas Naddebo (C) välkomnar nattborgmästare från USA och Europa till innovationskonferensen Gather som äger rum i Sickla 12–13 september. Kulturborgarrådet kommer att hålla ett anförande under programpunkten “The Sound Of Silence” torsdagen den 12 september.

Adrian Tonon, Detroits nattborgmästare, Ramon de Lima från Amsterdams nattborgmästarorganisation, Lutz Leichsenring från Berlins Club Commission och grundare till Vibe Lab och Tim-Oktay Leeman från Amsterdams Mayor Office som haft en central roll i framtagandet av Amsterdams 24h licenser med flera är inbjudna av fastighetsbolaget Atrium Ljungberg och Gather till innovationskonferensen Gather i Sickla.

– En stad ska få leva och låta. Att flera live- och kulturscener tvingats stänga är förödande för stockholmarnas musik- och kulturliv, men även för stadens attraktionskraft, jobb och trygghet. Jag ser fram emot att få träffa nattborgmästare från andra storstäder och få höra hur de räddat och stärkt nattlivet i sina respektive städer, säger kultur- och stadsmiljöborgarråd Jonas Naddebo (C).

Gather är en innovationskonferens som äger rum 12–13 september. Konferensen är tvärdisciplinär och syftar till att ta upp samtids- och framtidsfrågor kring teman såsom Human & Machines, Democracy & Power, Business & Transactions, Media & Creativity och Urban Planning & Society. Utöver detta arrangeras Gather Night som är en musikfestival med live-band och dj:s.