Per Ankersjö (C): Bygg en isbana i Luma park

Per Ankersjö (C): Bygg en isbana i Luma park

Centerpartiet Stockholm
Per Ankersjö (C)

Ett mycket intressant medborgarförslag om att bygga en isbana i Luma park i Hammarby Sjöstad har inkommit till Södermalms stadsdelsnämnd. Vi från Centerpartiet Stockholms stödjer detta förslag och anser att nämnden bör besluta till fördel för förslaget.

Motiveringen till förslaget är som lyder; ”Det är en stor utmaning idag att hitta möjligheter att lära våra barn så självklara saker som att åka skridskor eftersom Hammarby sjöstad helt saknar en sådan plats. Att få in detta i vardagen genom att ha en is lättillgänglig och därmed kunna öva ofta och utan att behöva resa från vårt bostadsområde skulle dels bidra till våra barns skridskokunskaper dels vara en naturlig mötesplats för oss sjöstadsbor."

- Förslaget om en isbana i Luma park ligger i linje med Centerpartiets stadsmiljöpolitik som går ut på att öka stadens attraktivitet när Stockholm växer, säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).

- Luma park är en mötesplats för många boende i Sjöstaden och på Södermalm sommartid. Med detta förslag skulle det bli så även vintertid, säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).

Om Centerpartiet i Stockholms stad

Presstelefon 076-1229413