Ulf Eriksson (C) lämnar uppdraget som oppositionsråd i Vännäs

Efter mer än 9 år som oppositionsråd och kommunstyrelsen vice ordförande i Vännäs kommer Ulf Eriksson i juni att lämna uppdragen.

- Jag vill ge min efterträdare god tid på sig att sätta sig in i arbetet och leda partiet till ett framgångsrikt val 2022, säger Ulf Eriksson, med en rad framgångsval i ryggen.

Centerpartiet i Vännäs kommer att besluta vem som efterträder Ulf Eriksson som oppositionsråd vid ett kommande medlemsmöte. Ulf Erikssons avsägelse och val av nytt oppositionsråd och vice ordförande i kommunstyrelsen väntas ske vid kommunfullmäktiges sammanträde den 8 juni.

- Tiden som kommunstyrelsens vice ordförande har varit mycket intressant och det finns en samförståndsanda mellan partierna i Vännäs som gagnat kommunens utveckling. En samförståndsanda som jag hoppas ska leva vidare, säger Ulf Eriksson, som innan åren som oppositionsråd var fritidspolitiker sedan 1977.

Ulf Eriksson framhåller att han uppskattar det stöd som många vännäsbor och näringslivet gett honom och Centerpartiet under denna period.

- Vännäs kommun har fantastiska framtida förutsättningar med det kommunen har att erbjuda, men också med vår närhet till Umeå. Dessa förutsättningar hoppas jag kommunen även fortsättningsvis tar till vara och utvecklar, säger Ulf Eriksson.

• Partier, rörelser

• vännäs