Inbjudan: Presentation av Centerpartiets eftervalsanalys

Efter riksdagsvalet den 19 september 2010 tillsatte Centerpartiet en valanalysgrupp, under ledning av riksdagsledamoten Annie Johansson. Inför valet hade Centerpartiet som mål att uppnå ett 10-procentigt väljarstöd. Målsättningen uppnåddes inte då valresultatet hamnade på 6,6 procent.

Analysgruppens arbete som nu presenteras innehåller en samlad analys av den förra mandatperioden och valrörelsen samt slutsatser som ska ge underlag för partiets arbete innevarande mandatperiod och det mer långsiktiga, strategiska utvecklingsarbetet.

Fredagen den 28:e januari presenterar analysgruppens ordförande Annie Johansson resultatet tillsammans med gruppmedlemmarna riksdagsledamoten Anders W. Jonsson, Gävle och kommunrådet Mari-Louise Wernersson, Falkenberg.

Tid: Fredagen den 28 januari kl.10.00
Plats: Riksdagens presscenter, Riksdagshuset västra, Stockholm

Medtag presslegitimation.

Presskonferensen kommer att kunna följas via www.centerpartiet.se
I samband med presentationen kommer rapporten i sin helhet att läggas upp på hemsidan där det även finns mer information om analysgruppens sammansättning och uppdrag.

Varmt välkommen!

---------------------------
För mer information kontakta:
Charlotta Eriksson, pressekreterare, 070-617 42 12

Centerpartiet är ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. Partiet är en del av Alliansen med fyra ministrar i regeringen. I riksdagen har Centerpartiet 23 ledamöter. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande samt Sveriges närings- och energiminister. Läs mer om Centerpartiet på www.centerpartiet.se

• Partier, rörelser