Lisa Holmgren leder Centerpartiets Nationella HBT-nätverk.

Söndagen den 28 april höll Centerpartiets Nationella HBT-nätverk årsmöte. Till ny ordförande valdes Lisa Holmgren, Stockholm. Holmgren har tidigare varit landstingspolitiker i Östergötland men bor numera i Stockholm där hon jobbar som socionom. Lisa tar över efter avgående ordförande Tobias Alfredsson.

-  Jag är mycket glad att få vara med och leda Centerpartiets HBT-nätverk, berättar Holmgren. Under verksamhetsåret kommer vi att fokusera mycket på en familjepolitik, ungas psykiska ohälsa och att avskaffa särlagstiftningar.

-  Generellt vet vi att en rättvis HBT-politik inte särskiljer människor på grund av läggning, könstillhörighet eller könsidentitet. En bra HBT-politik är densamma som en bra individpolitik. HBT-kollektivet som grupp ska inte ha särskilda förmåner, utan målet är och kommer alltid att vara ett samhälle öppet, tolerant och tillgängligt, menar den nyvalde ordföranden Lisa Holmgren.

-  Dessutom är den fria rörligheten i Europa för samkönade och gifta par, tillsammans med visionen om att ungdomsmottagningar och sjukvården, även i småorter långt utanför Stockholm och storstäderna ska ha en välfungerande HBT-kompetens ideologiskt viktiga frågor för Centerpartiet som vi kommer fortsätta prata om och jobba för, avslutar Holmgren

Vid frågor eller mer information kontakta Lisa Holmgren, ordförande för Centerpartiets nationella HBT-nätverk på telefon 073-8126028

• hbt
  • jämstalldhet