Sossarna kör en favorit i repris

- Socialdemokraterna generar sig inte det minsta. I senaste valrörelsen blev de starkt kritiserade för de enorma summor som användes för att köpa barnfamiljernas röster. Nu i budgetproppen gör de om samma grej en gång till. Att det är samma barn som nästa år utlovas en hundralapp till i månaden som mångdubbelt ska betala av den skuld som Ringholm nu lånar upp bekymrar varken s, v eller mp, säger Annika Qarlsson (c). Ekonomin är pressad för många barnfamiljer och varje hundralapp är viktig därför kan det vara svårt att stå emot s locktoner. Men regeringens väg stärker inte människor med små ekonomiska marginaler utan låser in dem i bidragsberoende. - Centerpartiet vill tillskillnad från regeringen se till att människor får möjlighet att ta ansvar för sitt eget liv. Centerpartiet lovar därför inte mer bidrag utan sänkta skatter för de med låga och medelhöga löner. Det är inte fler AMS-jobb som är lösningen på Sveriges jobbproblem. Det som behövs är ett bättre företagsklimat som ger fler riktiga jobb, säger Annika Qarlsson (c).