Vägra betala tv-avgiften!

Sveriges television anställer Petter Nilsson, vinnare av toppkandidaterna, som programutvecklare och ”mångfaldsanställd” - Om de hade anställt Petter som nyhetsuppläsare i Kina-tv hade jag förstått det, men påståendet om att han är bra på ungas organisering är ett hån mot alla tusentals seriösa och demokratiskt organiserade ungdomar, säger CUF:s förbundsordförande Fredrick Federley i en upprörd kommentar. - Statstelevisionen visar åter igen att man håller svensk yttervänster under armarna, man föder och göder dem utan skam. De verkar tro att ungas organisering handlar om att kasta sten och förstöra egendom. På annat sätt kan jag inte tolka SVT: s beslut. Vår förbundsstyrelse som är samlad till möte idag ser detta som ett hån mot hela Sveriges unga organisering. Slutligen vill Fredrick Federley önska Jutterström ett stort grattis till rekryteringen. Petter sympatiserar med osynliga partiet som vill maska på jobbet, jiddra med chefen samt sno lunch och andras 3G telefoner. – Våldsvänstern legitimerar också nazistiskt våld, vi uppmanar nu alla som inte delar SVT:s världssyn sluta betala tv-avgiften, avslutar Fredrick Federley. För mer information kontakta: Marie Wickberg, Pressekreterare CUF 08-617 38 68 073-907 17 72