Blåljusaktivitet på Stortorget i Örebro

10 bilhandlare ställer ut i City - Succén Bilar på stan är tillbaka på Drottninggatan.

Lördagen 30 september mellan 10:00-15:00 anordnas återigen Bilar på Stan – ett samarbete mellan City Örebro och MRF - Motorbranschens Riksförbund. På Drottninggatan visas 46 av de senaste bilmodellerna, från 10 av Örebros ledande bilåterförsäljare upp på ett och samma ställe. En unik chans att enkelt se och jämföra bilar från många olika märken.

På Stortorget får du möjlighet att träffa blåljus som visar upp sina fordon och berättar hur de jobbar. Det blir även en uppvisning av hur man arbetar tillsammans vid en trafikolycka.

För den som funderar på att göra en karriär inom fordonsbranschen är det ett ypperligt tillfälle att träffa representanter för Proffsgymnasiet & Tullängsgymnasiet som finns på plats och berättar om sina utbildningar.

Fler aktiviteter finns på plats, pengarna går oavkortat till Örebro stadsmission.

“Ansiktsmålning, fiskedamm och racingsimulator med VR är dom tre aktiviteterna vi gör för att samla in pengar till Örebro stadsmission. Det handlar inte om stora pengar för att medverka utan många bäckar små som kan ge mat och glädje till någon annan” säger Sandra Bandick Magnusson, projektledare City Örebro

Linde Material Handling visar upp sina stora truckar och pratar om hur det är att jobba som servicetekniker. Alla barn mellan 3-5 år är välkomna att testa på tramptruckar och få ett truckkkort!

Dessutom finns KIF Örebro och Porsche Carrera Cup, Hampus Ericsson på plats för intervjuer och autografskrivning under dagen.

En fullspäckad dag för ALLA!

City Örebro är en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar som främst utgörs av fastighetsägare, handlare, restauranger, caféer, hotell samt övrig kommersiell service i city. Örebro kommun stöttar vårt arbete för en levande och attraktiv stadskärna. Tillsammans för en stad full av liv!