Årets sponsor håller för fullt på att färdigställa årets julbock!

Allt ställs inte in - Julbocken Julius idag kommer bocken till Järntorget!

När nästan allt annat är annorlunda blir det viktigare med traditioner. Julbocken Julius intar sin plats på Järntorget lagom till första advent.

- I år är det viktigare än någonsin med utsmyckningar och julljus som en tröst i det mörker många upplever extra starkt just nu, därför är vi glada att vi äntligen kan berätta att vår älskade julbock kommer till Järntorget även i år.

- I år är det NCC som vi kan tacka för detta. Redan förra året efter det att vi bad om hjälp att bygga bocken hörde NCC av sig och sa att det kunde hjälpa till detta året, vilket kändes skönt med tanke på stressen med att hitta någon bockbyggare de senaste två åren, säger Nina Dahlström event och marknadsansvarig på City Örebro

- Vi på NCC såg redan förra året på nyheterna att City Örebro letade efter någon som kunde bygga bocken. Då var vi dock inte tillräckligt snabba på bollen men vi hörde av oss redan efter förra julen för att säkerställa att bocken skulle återvända även i år.
Vi erbjöd oss snabbt att hjälpa till eftersom vi ser detta som en tradition som måste få leva kvar. I år känns det lite extra viktigt att vissa saker får vara precis som vanligt när allt annat är lite upp och ner, säger Fredrik Persson, projektchef på NCC

Örebroarna och stadskärnan är värd all vår kärlek nu, tillsammans behöver vi värna varandra. Genom att fortsätta att skapa julstämning i city hoppas vi att örebroarna väljer att stötta det lokala näringslivet för sin julhandel. Det går att göra på ett Corona-säkert sätt, säger Stina Storm VD på City Örebro avslutningsvis.