Marknadsafton

Marknadsafton planeras för fullt, datum är satt! Välkomna den 30:e maj!

City Örebro jobbar för fullt med att planera inför årets upplaga av marknadsafton som i år infaller torsdagen den 30:e maj. Marknadsafton är en tradition som pågått länge i Örebro och kommer även i år att behålla sin tradition med en mix av marknadsstånd, underhållning och aktiviteter. Marknadsstånden kommer att placeras på Stortorget, Drottninggatan och ett fåtal på Kungsgatan. Järntorget förvandlas till en foodcourt, Våghustorget öppnar upp för tivoli och flera musikscener kommer att finnas runt om i city.

-Det ska bli jättekul att få genomföra marknadsafton i år igen. Vi har stött på hinder gällande ombyggnationer men vi har haft en tät dialog med kommun och kollektivtrafiken för att möjliggöra att marknadsafton blir av. Vi kommer att behålla loppisen på Storgatan men i år kommer den att ske på trottoaren, säger Sandra Bandick Magnusson, projektledare på City Örebro.

Marknadsafton är en dag för alla. Vi ser fram emot att välkomna er torsdagen den 30:e maj 2024!

Regioner

City Örebro är en ekonomisk förening som ägs av sina medlemmar som främst utgörs av fastighetsägare, handlare, restauranger, caféer, hotell samt övrig kommersiell service i city. Örebro kommun stöttar vårt arbete för en levande och attraktiv stadskärna. Tillsammans för en stad full av liv!