Avarn Security väljer Cernera vid etablering i Borås

Avarn Security väljer Cernera vid etablering i Borås

Cernera Fastigheter AB (”Cernera”) tecknar hyresavtal med bevaknings och säkerhetsteknikföretaget Avarn Security AB (“Avarn”). Avtalet omfattar kontorsyta i fastigheten Näckrosen 4 på Katrinedal, Borås.

Central och strategisk placering var en springande punkt när valet av lokal föll på Cerneras fastighet Näckrosen. Lokalen genomgår nu en renovering samt anpassning och ska stå färdigt för inflytt i september 2023.

– Cernera har verkligen varit på tårna och tillmötesgående för att möta våra behov, säger Jimmy Ljungberg, Regionchef Väst på Avarn. Nu får vi en skräddarsydd lösning av lokalen som kommer passa vår nyetablering i Borås.
    – Att välkomna nya hyresgäster är alltid angenämt, säger Patrik Hjert, Kund- och uthyrningsansvarig på Cernera. Det har varit en process där Avarn ställt höga krav på bland annat lokalanpassning och parkeringsmöjligheter. Krav som vi är glada att kunna möta.

Om fastigheten
Näckrosen är ett modernt företagshus, välexponerat och strategiskt beläget på Katrinedal, Borås. Fastigheten är mycket lättillgänglig, med cirka 10 minuters gångavstånd till centrum och i direkt anslutning till riksväg 40, 41 och 27. Här finns även busshållplats med bra förbindelser samt väl utbyggda cykelvägar. Fastigheten rymmer totalt 5 400 kvadratmeter verksamhetsytor.