Jibece och Solwej hyr i Cerneras fastigheter i Borås

Jibece och Solwej hyr i Cerneras fastigheter i Borås

Cernera Fastigheter har nyligen välkomnat två nya hyresgäster, Solwej och Jibece till sina fastigheter i Borås.

Solwej, aktiva inom solceller, batterier, fasbalansering och annan energioptimering har slutit kontrakt om kontorslokaler i anrika fastigheten Armbåga i Borås.

– Tillsammans med Cernera gjorde vi en snabb behovsanalys av vårt lokalbehov och fick snabbt några förslag på lokaler. Efter en smidig process landade valet på lokalen i Armbåga, säger Solwejs VD Pierre Höglund.

Jibece, konsulter inom redovisning och bokföring, tar plats i nyrenoverade lokaler i Cerneras fastighet Guldbaggen 12 på Skaraborgsvägen 40 i Borås. Fastigheten är belägen i ett populärt område, vilket ger Jibece utmärkta exponeringsmöjligheter.

– Vi är mycket nöjda att på kort tid kunna få tillgång till nyrenoverade, ljusa och fina lokaler i ett strategiskt bra läge, säger Johan Bylund VD på Jibece.

Oskar Malmén, VD på Cernera, konstaterar att Cerneras erbjudande står sig starkt. – Alltid roligt att välkomna nya hyresgäster. Vårt erbjudande med ett tydligt utvecklingsfokus av lokaler, efter kundens behov, fortsätter att vara eftertraktat.

Om fastigheterna

Fastigheten Armbåga 1 ligger centrumnära och lättpendlad i ett kommersiellt attraktivt område, nära Borås Arena och friluftsområdet Rya Åsar. Fastigheten byggdes 1898, ursprungligen som textilfabrik och rymmer nu moderna kontors- och verksamhetsytor om ca 8 000 kvm. Armbåga 1 har sedan tidigare bland annat Borås Stad, Aventi, Trimco Group och Borås Elhandel som hyresgäster.

Guldbaggen 12 ligger strategiskt i stråket mellan centrum och shoppingområdet Knalleland. Fastigheten inrymmer ca 3 300 kvm kontors-, verksamhets-, förråds- och butiksytor. I anslutning finns också ett stort antal parkeringsplatser. Området besöks årligen av över sju miljoner besökare vilket gör att fastigheten ligger i ett mycket bra exponeringsläge.