Tungt namn ny styrelseledamot i Cernera Fastigheter

Tungt namn ny styrelseledamot i Cernera Fastigheter

Tobias Edenman, advokat och partner vid Edenman & Co Advokatbyrå, har valts in som ledamot i Cerneras bolagsstyrelse. Han har lång erfarenhet av fastighetsbranschen, bland annat som ansvarig jurist för affärsområdet Real Estate på Baker McKenzie, och har fungerat som juridisk rådgivare åt Cernera i snart 15 år.

– Jag har följt fastighetsbranschen under många år och Cernera är ett spännande och framtidsinriktat företag. Med den nya organisationen kommer det finnas många möjligheter att ta sig an projekt i hela Sverige. Nya prioriteringar i hur vi vill bo, leva och arbeta samt ökat fokus på hållbara lösningar, teknik och digitalisering gör att det finns många utmaningar för att skapa boenden och arbetsplatser där människor trivs. Det ska bli spännande att få arbeta med dessa frågor, säger Tobias Edenman.

– Edenman har arbetat med kvalificerad juridik i både svensk och internationell miljö under lång tid och kommer genom styrelsearbetet att bidra stort. Hans erfarenhet och djupa kunskap om vår bransch och dess risker kommer att hjälpa oss att ta kloka strategiska val redan i ett tidigt skede. Han har stor erfarenhet av fastighetstransaktioner, avtal och tvister - dessutom är han väl insatt i Cerneras affär redan vilket gör att startsträckan in i arbetet blir kort, säger Hans-Åke Henriksson, Styrelseordförande för Cernera.

Regioner

Cernera utvecklar ytor för bostäder, kontor och handel i attraktiva lägen påtillväxtorter i Sverige. Vi vill skapa hållbara och välanpassade verksamhets- ochbostadsmiljöer där våra kunder trivs och kan utvecklas. Vi bygger, förädlar ochförvaltar kommersiella fastigheter samt bostäder sen fyra decennier – i dag är vi ettav Västsveriges största privatägda fastighetsbolag.

Lars Angwald

Presskontakt VD 0705-895533
Martin Svärd

Presskontakt vVD 073-096 12 33
Emelie Lindell

Presskontakt Marknadschef 0761-486595

Cernera Fastigheter

Cernera utvecklar ytor för bostäder, kontor och handel i attraktiva lägen på
bostadsmiljöer där våra kunder trivs och kan utvecklas. Vi bygger, förädlar och
av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag.

Cernera Fastigheter
Stora Torget 1