CERVERA SATSAR PÅ FÖRETAG SOM NYTT AFFÄRSOMRÅDE

CERVERA SATSAR PÅ FÖRETAG SOM NYTT AFFÄRSOMRÅDE

Idag lanserar Cervera, Sveriges ledande butikskedja inom kök och heminredning, det nya affärsområdet Cervera Företagstrivsel. Satsningen hjälper företag runt om i landet att enkelt skapa trivsamma och inspirerande arbetsplatser med medarbetare och kundmötet i fokus, samt hjälp med att hitta den perfekta presenten till sina medarbetare.

Tjänsten Cervera Företagstrivsel erbjuder företag, stora som små, hjälp med inspiration och inköp av inredningsprodukter för en trivsam arbetsplats. Med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter, allt från klassisk elegans till modern design, möter Cervera företagens individuella behov, oavsett bransch. Satsningen inkluderar också att vara den perfekta destinationen för presenter för både medarbetare och kunder.

-Vi är övertygade om att nöjda och engagerade medarbetare skapar resultat oågoch lönsamhet. Det är viktigare än någonsin att behålla duktiga medarbetare och trivselfaktorn på kontoret spelar en viktig roll för hur medarbetare trivs totalt sett. Och första kundintrycket av ett företags lokaler är många gånger avgörande för en lyckad affär och här hjälper vi företag att visa upp sitt bästa jag, säger Peter Rimbäck, VD Cervera.

Cervera Företagstrivsel erbjuder även personlig och inspirerande rådgivning kring inköp för att skapa en familjär atmosfär, från första mötet i receptionen, via det gemensamma köket och det dukade mötesbordet till att hitta genomtänkta presenter till personal eller kunder.

- Vi tror starkt på att kunna skapa större värden med relativt små medel. Genom att investera i sina medarbetare med det lilla extra för t.ex. lunchrummet eller med en genomtänk sommarpresent skapar man en arbetsplats som ökar både trivsel och lojalitet, vilket i sin tur skapar starka resultat. I dessa speciella tider när många kollegor har varit ifrån varandra en längre period, kan det vara smart att investera i sina medarbetare innan semestern. Och varför inte överraska dem med några trivsamma köks- och inredningsdetaljer i lunchrummet när de kommer tillbaka?, säger Peter Rimbäck, VD Cervera.

Svenskägda Cervera grundades 1987 och är Sveriges ledande butikskedja av kvalitetsprodukter för kök och heminredning. De är rikstäckande med ett 70-tal butiker över hela landet, onlinebutik samt NK KÖK & DESIGN på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är Accent Equity.