CGM ny medlem i föreningen Forum för Health Policy

CGM ny medlem i föreningen Forum för Health Policy

CGM har under sommaren gått in som ny medlem i Forum för Health Policy.

Forum för Health Policy är en ideell förening som, med ett tydligt internationellt perspektiv, vill stärka analysen av hälsopolitik i Sverige och stimulera till vetenskapligt baserad kunskapsbildning och dialog inom health policy.

Genom att skapa forum för dialog och spridning av forskning och faktabaserat kunskapsunderlag ska föreningen bidra till utveckling och innovation inom hälsa, vård och omsorg.

- Vi på CGM är övertygade om att samverkan är nyckeln till framtidens e-hälsa. När hela hälso-och sjukvården befinner sig i en stor förändring där resurserna ska räcka till allt mer, måste vi aktörer bidra med att stötta de processer som vi är bäst på. Om vi alla gör det tillsammans kommer slutresultatet att bli bra och där är arbetet i Forum för Health Policy en viktig plattform för kunskapsutbyte och samverkan säger Daniel Andersson, Area Vice President HIS Nordic på CGM om sitt nya medlemskap.

Samtliga medlemmar i Forum för health policy är aktiva aktörer inom hälso- och sjukvård samt omsorg.