CGM stöder registrering och rapportering av covid-19 vaccinationer

CGM stöder registrering och rapportering av covid-19 vaccinationer

Journalsystemet PMO från CGM är förberett för att registrera och rapportera kommande vaccinationer mot covid-19. Med lösningen får användarna ett kraftfullt och smidigt verktyg för sin vaccinationshantering.

Alla vaccinationer registreras redan idag enligt framtagen rutin i journalsystemet och rapporteras automatiskt till det nationella vaccinationsregistret (NVR). Användaren får även en fullständig översikt över alla de enskilda vaccinationer som genomförts och anpassad statistik kan enkelt tas ut via integrerade rapporter.

- PMO har redan idag en funktion som stöd för vaccinationer som använts framgångsrikt i många år. Att även hantera vaccination mot covid-19 var för oss en självklar utveckling för att snabbt kunna hjälpa våra kunder när arbetet startar. Journalsystemet finns redan på plats och med en liten anpassning kan verksamheten få en komplett lösning som även inkluderar covid-19 vaccinet, säger Tomas Lithner, chef för produktledningen av PMO inom CGM Sverige.

Lösningen och kopplingen till NVR är tillgängliga redan idag. Hantering och rapportering av covid-19 vaccination kan göras omedelbart när vaccineringen inleds.