CGM förstärker affärsområdet PMO för barn- och elevhälsa.

CompuGroup Medical (CGM) i Sverige tillsätter Mattias Moutran Widegren som ny chef för affärsområdet PMO och förstärker därmed satsningen på en säker dokumentation av barn- och elevers hälsa från födsel, och genom hela skolan.

– PMO är en stark produkt som redan finns inom primärvården, barnhälsovården och elevhälsan i dag. Nu går vi in i en spännande fas med ökat fokus på att stärka affärsområdets inriktning mot barns hälso- och sjukvård, ett arbete som jag ser fram emot att leda, säger Mattias Moutran Widegren.

I dag är PMO det mest använda systemet både inom barnhälsovården och elevhälsan i Sveriges kommuner, landsting och regioner. Det ger CGM en unik möjlighet att fortsätta fokusera på en produktutveckling som stärker verksamheternas mål om att sätta barns hälsa i centrum genom hela uppväxten.

– Vi ser ett ökat behov av fler integrerade e-tjänster. PMO är en utmärkt produkt att bygga vidare på eftersom den har en effektiv databasarkitektur och en mellanlagerhantering som i princip möjliggör alla typer av integrering. Det finns också stora möjligheter inom mobila applikationer som intresserar oss, säger Mattias Moutran Widegren.

Mattias Moutran Widegren tillträdde som ny affärsområdeschef i november och kommer närmast från tjänsten som marknadschef på CGM. Han har arbetat inom koncernen i fyra år och har tidigare haft roller som utvecklingschef, produktchef och kvalitetschef.

– CGM gör nu en strategisk satsning på affärsområdet barn- och elevhälsa. Med Mattias som ledare är jag övertygad om att teamet kommer att lyfta produkter, tjänster och användningsområden till nya höjder. Mattias har bred erfarenhet från andra ledningsfunktioner inom CGM och är väl förtrogen med koncernens strategi, rutiner och medarbetare, säger Sabine Anspach, VD för CompuGroup Medical Sweden.

Om CompuGroup Medical Sweden AB (CGM):

CGM är ett världsledande eHälsobolag. Med en kundbas på ca 400 000 kunder arbetar vi med läkare, tandläkare, sjukhus, apotek och hälsonätverk i 43 länder. Vi har 4 500 kvalificerade medarbetare som arbetar på våra kontor i 19 länder för att erbjuda de bästa lösningarna inom eHälsa. CGM har funnits på den svenska eHälsomarknaden 25 år och levererar effektiva och säkra lösningar till såväl enskilda mottagningar som till kliniker, sjukhus, kommuner och landsting och regioner. Vi utvecklar våra produkter i nära samarbete med användarna med målsättningen att på ett användarvänligt och effektivt sätt stödja hela vårdkedjan.

Presskontakt:

CompuGroup Medical Sweden AB