CompuGroup Medical och ADDI Medical i samarbete

CompuGroup Medical och ADDI Medical i samarbete

CompuGroup Medical Sweden AB (CGM) har tecknat ett samarbetsavtal med svenska medicinteknikföretaget ADDI Medical AB, kring det beslutsstödet HOPE Platform. Med detta avtal kommer parterna tillsammans kunna erbjuda ännu fler digitala automatiseringslösningar för vårdens processer.

Samarbetet som löper över 2 år omfattar ADDI Medicals HOPE Platform med applikationerna HOPE Practitioner och HOPE App. Dessa applikationer avlastar och stödjer processer inom vården med hög interaktion och informationsdelning mellan patienten och vårdpersonalen. Med ett nära samarbete mellan olika aktörers innovativa teknik inom ekosystemet, kan vården erbjudas fler verktyg som kommer kunna förenkla, effektivisera, och kvalitetssäkra vårdarbetets digitala processer.

”Inom CGM strävar vi efter att möta våra kunders behov genom att aktivt skapa ekosysstem som tillför praktiskt nytta i kombination med innovation. Med ADDI Medicals mobila plattform som är utvecklad för vårdpersonal vilka arbetar med komplexa vårdprocesser, skapas detta mervärde till våra kunder. Vårt samarbete är ett bevis på hur vårt ekosystem kontinuerligt växer.”, säger Leif Tüll, VD, CompuGroup Medical Sweden.

”Att vi nu tecknat avtal med CGM Sweden, gör att vi tillsammans kan erbjuda stöd för alla vårdformer och processer på en bredare front. Lösningar som effektiviserar och stödjer vårdens komplexa processer efterfrågas alltmer. Vi är därför oerhört glada att genom detta samarbete få möjligheten att i ännu högre grad bidra med automatiserade vårdflöden som ger ökad effektivisering och ökad vård- och datakvalitet”, säger Nina Sellberg, VD, ADDI Medical.

Om Compu Group Medical Sweden AB

CGM är en internationell koncern inom området e-hälsa med cirka 8500 medarbetare med lång och bred erfarenhet och kompetens inom medicinsk informatik, teknisk arkitektur samt kunskap kring vårdverksamheternas egna processer. Vi finns representerade med kontor i 18 länder och en stor kundbas i 56 länder. Våra e-hälsolösningar stödjer verksamhetsbehoven inom hälso- och sjukvård, social service, rehabilitering, laboratorier, tandvård, företagshälsovård, barnhälsovård och elevhälsa. Vår övergripande vision ”Synchronizing healthcare” genomsyrar allt vårt arbete. www.cgm.com/se
För mer information kontakta: Anna Ekholm, Head of Marketing Communications, anna.ekholm@cgm.com, +46 708 322 109

Om ADDI Medical AB